Reisebrev

Reisebrev fra La Santa

Etter nøye planlegging og forberedelser var vi endelig klar for treningsleir til Lanzarote og Club La Santa.

Som skole er det veldig viktig å forholde seg til reisereglene. Vi har i forkant gjennomgått dette til punkt og prikke. Det som er viktig for oss er å følge alle regler som er i Norge og i Spania. Allerede på Gardermoen var det på med munnbind som alle elevene har fått utlevert i forkant av turen. Inne på Gardermoen gikk innsjekkingen veldig greit.

Og alle gikk fort bort til gaten. Og der satt vi til ombordstigning. Å sitte med munnbind inne på et fly i 5 timer er ikke så behagelig, men all honnør til elevene som gjør alt for at vi skal gjøre det vi blir bedt om.

Ankomsten på Arrecife, flyplassen på Lanzarote gikk fort og effektivt. Først gjennom en sjekk for koronasertifikat, så fikk alle bagasjen sin veldig fort. Vi kom oss på to busser til Club La Santa, der fikk elevene utdelt romnøkler og ble sendt ut for å finne rommene sine. En time senere var det rett på middag på Atlantico, med herlig buffet og dessert.

Dag 2 – første hele dagen på Club La Santa

Dagen starter med oppmøte til frokost kl. 08:00, her sjekker lærerne treningsdagbøkene til elevene. Hver dag står elevene fritt til å styre sin egen tid, trening og andre ønsker. God trøkk på treningsfronten, men også god stemning ved bassengkanten på solsengene.

Elevene skal trene flere ganger daglig mens vi er her på Club La Santa, men de bestemmer akkurat hva, hvor og når de skal trene mellom 08:00 på morgenen og 20:00 på kvelden.

Champion

I dag startet vi også med «champion», en konkurranse for å kåre Idrettsskolens råeste elev. Konkurransen går over hele oppholdet her, og elevene blir testet i mange ulike idrettsgrener, målet er å kåre den mest allsidige gutten og jenta. I dag var konkurransen 300 m løping, 100 m gange med utslag for hver løpeetappe.

Det bød på god stemning, blodsmak i munnen, fornøyde og misfornøyde elever.