Reisebrev

Ballsport er på treningsleir i La Nucia, Spania

Turen til Spania startet grytidlig. Klokken 02.20 blir læreren møtt av en fullstappet minibuss med elever som er i kanonstemning når de endelig skal på linjetur til Spania.

Med full musikk, syngende stemmer og dansende elever starter turen til Gardermoen. Det tok ikke lang tid før det var helt stille i bussen. Da måtte elevene sove, mens Marcus måtte holde læreren våken som kjørte dem til Gardermoen.

Kjempefornøyde elever

På Gardermoen møter vi Øystein som skal være med på turen vår til Spania. Han er lokalkjent og er med på å ordne utfluktene vi skal på.

Flyturen går veldig bra. Alle får sin bagasje, også turer vi til Villa Camp el Planet hvor vi skal bo.

Elevene er kjempefornøyde når de får se plassen de skal bo på. Det tar ikke lang tid før Martin, Svein Tore og Viktor tar av seg t-skjorta og legger seg ved solsengen langs bassengkanten.

Første økt med padel og tennis

Etter en god lunsj drar vi på vår første økt med padel og tennis. Elevene er fortsatt da litt trøtte etter reisen, men står på og får en god økt.

Når kvelden nærmer seg, bestiller vi pizza som vi spiser på Villaen. En glad gjeng nyter pizzaen før de legger seg tidlig. En fantastisk start på turen, og vi gleder oss til neste dag.

Volleyball i Benidorm

Denne morgenen står vi opp til en klar himmel og steikende sol. Det er ingenting å klage på når vi får en så fantastisk dag og en helt kanon frokost. Dette var en god start på dagen før vi reiser på vår første økt med volleyball i Benidorm.

Her merker vi at solen begynner å bli ganske sterk. Heldigvis er alle god til å smøre seg med solkrem før vi kjører i gang med en kanon økt.

Økten starter med god stemning hvor vi spiller 4 mot 4. Alle lagene rullerer mot hverandre og det blir mange gode spillsekvenser. Vi er kanskje mer vandt til å spille i en idrettshall, men det stopper ikke elevene i å storspille i sanden i Spania. Mehrdad imponerer med sine gode server og Line imponerer med sine gode mottak. En kjempe prestasjon av hele linja å få så mye bra spill.

Restitusjon ved bassenget

Her var det mange som koste seg. Det tar ikke lang tid før noen blir rastløse. Da går det utover de som ligger i solsengen. Flere ganger tar elevene «bomba» i bassenget og spruter på de som soler seg. Line treffer spesielt bra på Daniel som trodde han slapp unna. Her er det god stemning på linja.

Deretter tok vi turen til økt nummer 2 som bestod av tennis. Her får vi instruktør time hvor vi starter veldig grunnleggende, men går over til litt mer avansert drills. Mye mestring og glede her. Ingeborg og Svein Tore imponerte stort med sine tennis ferdigheter.

Ekstra utflukt til Altea

Under middagen får elevene beskjed om at vi tar en ekstra utflukt til Altea. En eksotisk by som får frem den Spanske kulturen på det beste. Stippene har vært der før og vet nøyaktig hvor man finner den beste isen. Det blir et møtepunkt. Marcus er den eneste som ikke kjøper is. Han har aldri vært mer fornøyd med sin pannekake og nutella.

Tilbake på Villaen ser vi Norge – Spania før vi tar kvelden for å hvile til nok en fantastisk dag i morgen.